Aktywność fizyczna po porodzie – recepta na ból
aktywnosc-fizyczna-w-czasie-pologu

Aktywność fizyczna w większości przypadków wprowadzana jest już w pierwszej dobie po porodzie. Oczywiście rodzaj oraz intensywność stosowanych ćwiczeń uzależniona jest od stanu kobiety oraz od rodzaju  przebytego porodu. Początkowo aktywność ta ogranicza się głównie do ćwiczeń przeciwzakrzepowych, oddechowych oraz tych umożliwiających uruchomienie kobiety bezpośrednio po porodzie. Ograniczenie się jednak tylko i wyłącznie do tego rodzaju aktywności nie uchroni młodej mamy przed wszystkimi dolegliwościami związanymi z okresem połogu. Wzmocnienie i regeneracja układu mięśniowego, wzmocnienie mięsni Kegla zapobiegające wystąpieniu wysiłkowego nietrzymania moczu, zapobieganie powikłaniom zakrzepowym, szybsza regeneracja tkanek a także powrót do sprawności fizycznej sprzed ciąży to tylko niewielka część tych aspektów nad którymi kobieta będąca w okresie połogu musi zwrócić szczególną uwagę. Właściwie dobrany program ćwiczeń pozwoli nie tylko zminimalizować ryzyko wystąpienia wspomnianych dolegliwości ale również sprawić, że opieka nad nowo narodzonym dzieckiem będzie przebiegała w sposób przyjemny i bezbolesny.

theme by teslathemes